Nejčastější dotazy

   Komu Vaše organizace poskytuje služby?

Sociální služby poskytujeme zejména občanům města Ostravy. Cílovou skupinou jsou dva okruhy osob:

1) Osoby, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jsou v nepříznivé sociální situaci a potřebují péči a podporu jiné osoby, která jim nemůže být z jakéhokoliv důvodu zajištěna rodinou, terénní nebo jinou službou sociální péče.

2) Osoby v nepříznivé sociální situaci starší 40 let, které jsou z důvodu zdravotního stavu těžce či úplně závislé na pravidelné pomoci druhé osoby a tato pomoc jim nemůže být zajištěna z jakéhokoliv důvodu rodinou, terénní nebo jinou službou sociální péče.

pruh.png

   Komu Vaše zařízení službu neposkytuje?

  Občanům:

– jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,

– kteří nejsou schopni pobytu v zařízeních sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci,

– jejichž chování by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní
soužití a znemožňovalo soužití s ostatními uživateli.

pruh.png

   Jaké je u Vás ubytování a vybavení pokojů?

Ubytování poskytujeme klientům v jedno, dvou a třílůžkových pokojích, převažují pokoje dvoulůžkové. Pokoje jsou standardně vybaveny nábytkem. Po dohodě s ředitelem je možné nahradit některý standardní nábytek vlastním (např. křeslo, poličky). Pokoj si můžete vybavit drobnými bytovými doplňky (vlastní obrázky, květiny, polštářky, povlečení apod. Sociální zařízení je pro klienty společné a je přístupné z centrální chodby jednotlivých oddělení.

pruh.png

   Mohu si pokoj vybavit vlastním nábytkem?

Bohužel vybavení pokoje vlastním nábytkem není možné, protože pokoje jsou standardně vybaveny nábytkem. Po dohodě s ředitelem je možné nahradit některý standardní nábytek vlastním (např. křeslo, poličky). Pokoj si můžete vybavit drobnými bytovými doplňky (vlastní obrázky, květiny, polštářky, povlečení apod.

pruh.png

   Jaké je u Vás stravování?

Stravování je zajištěno ve vlastním stravovacím provozu. Poskytujeme jídlo 4x denně.

pruh.png

   Jak je to s úklidem?

Úklid v pokoji klientů provádí uklízečky. Prostory, kde jsou uloženy osobní věci (skříně, stolky, apod.), si uklízíte sami. V případech, kdy nebudete schopni sami uklidit nebo udržet pořádek v osobních věcech z důvodu zhoršení zdravotního stavu, napomáhá těmto úkonům personál za Vaší přítomnosti.

pruh.png

   Jak je to s praním prádla?

Praní, žehlení a drobná oprava osobního prádla je zajištěna v naší prádelně. Stejně tak praní lůžkovin a ostatního textilního vybavení pokoje (záclony, závěsy, ubrusy, přehozy, apod.). Opravy osobních oděvů na žádost klienta, jako je např. zkracování, zužování, všití uzávěrů, je nabízeno za úhradu jako fakultativní činnost.

pruh.png

   Mohu si vzít do zařízení televizi, rádio?

Ano, ale musíte počítat s tím, že koncesionářské poplatky a případné opravy si hradíte sami. Vždy je nutná domluva se spolubydlícím. Je vhodné opatřit si k televizi sluchátka.

pruh.png

   Za co a kolik budu celkově platit?

V domově pro seniory hradíte ubytování, stravování a péči.
Celková částka za ubytování se liší podle počtu lůžek na jednotlivých pokojích. V ceně je zahrnutý i úklid a praní prádla. Celková částka za stravování je za celodenní stravování, které se skládá ze 4 denních jídel. Aktuální cenu stanovuje ceník služeb, který je schvalován zřizovatelem. Péči hradíte ve výši, která odpovídá Vámi přiznanému příspěvku na péči.

pruh.png

   Jak to bude s důchodem?

Po nástupu do domova máte možnost přijímat důchod od České správy sociálního zabezpečení třemi způsoby:

– zasíláním tzv. hromadným poukazem na účet domova, kdy důchod Vám vyplatí finanční
referent domova vždy 15 den v měsíci,

– zasíláním na Váš osobní účet u peněžního ústavu (Česká spořitelna, Komerční banka, apod.,

– příjem důchodu prostřednictvím České pošty – osobní převzetí od doručovatelky.

pruh.png

   Jakým způsobem můžu platit za poskytované služby?

Úhradu za ubytování a stravování máte možnost hradit třemi způsoby:

– měsíčně hotově do pokladny domova,

– měsíčně převodem z Vašeho účtu,

– stanovenou výši úhrady uhradíme automaticky s Vaším souhlasem z důchodu, který byl do
zařízení vyplacen hromadným poukazem.

pruh.png

   Pokud budu na dovolené, vrátí se mi nějaké peníze?

V případě, že dodržíte stanovené podmínky, bude Vám vrácena poměrná částka za stravování ve výši stravovací jednotky a poměrná část příspěvku na péči. Výši vrácené částky stanoví interní předpis – Domácí řád, se kterým budete před nástupem seznámeni.

pruh.png

   Pokud budu v nemocnici, vrátí se mi nějaké peníze?

Za dobu hospitalizace ve zdravotnickém zařízení Vám bude vrácena poměrná částka za stravování ve výši stravovací jednotky.

pruh.png

   Kdy mě může navštěvovat rodina a přátelé?

Návštěvníkům našich klientů jsme otevřeni každý den od 8 do 18 hodin. Po dohodě s personálem je možné si dohodnout i jinou dobu návštěvy.

pruh.png

   Mohu trávit víkend, dovolenou u rodiny?

Ano, v každém případě. Maximálně Vás budeme podporovat ve styku s rodinou a blízkými. Pobyt mimo domov je potřeba oznámit nejpozději dva pracovní dny předem z důvodu vrácení úhrady za neodebranou stravu.

pruh.png

   Dochází a ordinuje v zařízení lékař?

Ano, praktický lékař v blízkosti Domova je schopen zajistit klientům zdravotní péči, včetně návštěvní služby. Dochází do Domova 1x týdně, každé úterý.

pruh.png

   Dochází do vašeho zařízení kadeřnice a pedikérka?

Ano, dochází nejméně jedenkrát za 6 týdnů. Budete-li mít zájem, můžete se objednávat prostřednictvím svého důvěrníka nebo vedoucí oddělení.